Zelfs de laatste week van juli, toen ik in het middelste gedeelte van mijn op zicht gerichte poging om de WURL solo te spelen, tegen het lijf liep, kwam ik een man tegen op de top van Flagstaff die zijn trekkingspaal als een aanwijsstok optilde en uitlegde elke pieknaam die op de WURL was achtergelaten, alsof ik mijn onderzoek niet had gedaan voordat ik Nike Air Zoom Pegasus 36 Hombre ze allemaal probeerde te koppelen, en niet midden in een semi-tijdgevoelig avontuur zat ... En ja, ik weet dat het schokkend is, maar hij trok zijn wenkbrauwen op en zei: 'Echt waar?' toen ik hem vertelde dat ik alleen was.
Tegelijkertijd koester ik deze frustratie dat ik niet serieus wordt genomen als een grote bergdromer, ik erken dat we ons in een zwak tijdperk van bergreizen bevinden. Met de meeste 'eerste beklimmingen' op esthetisch beroemde lijnen die over de hele wereld zijn gevestigd, willen mensen dingen sneller en brutaler doen - een gevaarlijk brouwsel dat de afgelopen twee jaar te veel elite en gerespecteerde bergbeklimmers heeft gedood, om nog maar te zwijgen van het alledaagse 'Weekendstrijders' verleggen ook grenzen op hun eigen fatale manier.
Misschien vind ik het het meest irritant om naar Jordani? te kijken,www.elrincondeosca.es mijn verloofde, door bergen te navigeren en nooit door vreemden te worden verstoord of gewaarschuwd. Ik heb hem zijn bergambities horen vertellen, knoestige 5.13 traditionele regels in de Alpen, en hij krijgt nooit een veeleisende toon. Ik denk niet dat ik ooit iemand heb horen zeggen: "Wees voorzichtig!" voor hem behalve zijn ouders en zussen. Hij vertelde me zelf: 'Ik denk niet dat een man me ooit heeft gezegd' voorzichtig te zijn '.'
Alleen omdat ik een vrouw ben, wil nog niet zeggen dat ik extra-waarschuwend advies of een lezing of uitleg onder mijn salaris nodig heb. Zaai geen twijfel door te zijn, ik wil tegen iedereen schreeuwen die het probeert. Ik heb genoeg om alleen te overwinnen.
En hoewel dit een kwestie is van het gevoel dat ik anders word behandeld als een vrouw die doelen in de bergen nastreeft - alsof het de standaard is om aan te nemen dat ik droom over mijn salaris - is het ook een kwestie van elitarisme. Ik benaderde vrouwen ook voor advies over de WURL, en hoewel sommigen hun beste wensen stuurden, kozen anderen voor dezelfde neerbuigende aanpak. Nee, ik ben geen professionele atleet. Maar dat zal me er nooit van weerhouden om de randen van mijn comfortzones te verkennen.
Bijna 14 uur en 17 mijl na mijn eerste poging van de WURL naderde ik Devil’s Castle - een slecht uitziende vijfde klas piek die de meeste reisverslagen en mensen met wie ik sprak eerbiedigen als een van de belangrijkste cruxes van de route. De hele dag kwamen en gingen wolken, hoewel de weersvoorspelling geen gewicht gaf aan onweer of veel regen. Dus toen de hagelslag begon te vallen, stopte ik op de noklijn en dacht dat het zou kunnen verdwijnen.
Toen sloeg de bliksem in. De donder rommelde. Binnen enkele minuten wist ik dat ik van de bergkam moest afdalen en onder de boomgrens in veiligheid moest komen, maar ik aarzelde. Ik wilde geen borgtocht betalen. Ik wilde niet falen. Ik had het gevoel dat ik deze fakkel droeg, en zo wanhopig dat ik hem wilde afleveren bij de Bells Canyon trailhead. Ik zou de waarheid vertellen over "Waarom niet?" - het potentieel van vrouwen in mijn handpalmen.
Maar, zoals ik al zei, ik ben sterk en ik ben slim, dus ik liep de bergkam af, in een ravijn die ik nooit eerder had overwogen. Het motregende regen terwijl ik over de onverharde weg door de buik van Little Cottonwood Canyon helemaal terug naar de auto reed.
Een redacteur bij een van de tijdschriften waar ik voor werk heeft een mantra voor de journalistieke wereld: "Aannames zullen ons verdrinken."
En ik denk dat dit veel verder gaat dan media-ethiek en smaadadvocaten. Ja, ik heb mijn eerste solo-poging van de WURL gered en, ja, ik heb veel waardevolle informatie uit mijn tijd op de route kunnen halen, zodat wanneer ik terugga, ik een nog soepelere en betere dag zal hebben in de bergen.
In handige bullet-vorm:
Uit mijn benen steken - vooral mijn quads, Adidas Zx 700 Mujer IT-banden en hamstrings - om de knie op het goede spoor te houden. (Het dragen van de uitrusting van de Chicago Marathon finisher terwijl je dit doet. Voor veel geluk.) Icing: eigenlijk zo vaak mogelijk. Yoga: vooral deze houdingen, maar als ik lessen volg, stop ik zodra ik kniepijn voel Bezuinigen op hardlopen totdat el knee-er-ino (ja, ik heb Spaans gestudeerd) zich beter voelt. Mijn coach heeft mijn trainingsplan een beetje ingekort. XT: zwemmen. De laagste vorm van impact cardio en ook ontspannend. Aleve (NSAID's) / calcium-magnesium-zink-supplementen: de Aleve vermindert ontstekingen; de calcium / mag / zinksupplementen helpen bij de gezondheid van de botten / gezonde spiercontractie. Standaard disclaimer-dingen: als mijn knie over 32 dagen nog steeds een eikel is (wat het niet zal doen. Het weet beter.), Dan zal ik de Nike Air Pegasus 83 Femmemarathon natuurlijk opnieuw evalueren. Maar het begint me net te storen (het is eigenlijk gewoon ongemakkelijker dan pijn), dus ik hoop dat ik het net vroeg vang en het zal dan goed zijn. Ik had vorig jaar problemen met de knie van een hardloper (ook bekend als patellofemoraal pijnsyndroom), dus ik weet wat de oorzaak is en wat voor mij werkt, en ik probeer dit allemaal voordat ik terugga naar een arts / PT. Als ik er volgende week nog last van heb, ga ik terug naar de dokter / PT.