Hoeveel mijl kun je rennen in 6 uur? Nou, ik ga het zaterdag ontdekken.
Dit weekend had ik 34 mijl op Nike Air Presto Dames het schema staan ??als onderdeel van mijn trainingsplan voor de 52.4 SF Marathon "Worth The Hurt Challenge". Ik heb getraind met mijn vriend Chris, die de laatste twee 50-mijlraces met mij heeft gelopen en vroeg hem of hij het wilde doen als onderdeel van een race. Er is een race van 6 uur in de buurt op zaterdag en het formaat is eenvoudig: loop een lus van 3 mijl op paden zo vaak als je kunt in een tijdsbestek van 6 uur.
Natuurlijk is het steeds dezelfde 3,4-mijl lus, maar het voordeel is dat het een ondersteunde koers op paden is en dat we niet aan de kaart hoeven te denken. San Francisco is een kleine stad, dus het kan lastig zijn om een ??route van 34 mijl te vinden met stoplichten, badkamerpauzes en plaatsen om bij te tanken. Op deze manier kunnen we gewoon opdagen, rennen en rennen, ren dan wat meer en haal een medaille en Nike Air Max Zero Womens hoodie en geniet daarna van een BBQ. Klinkt goed toch?
Wat heeft het voor zin om aan een race mee te doen als je er niet mee gaat 'racen'? Het is een goed punt - reizen naar en deelnemen aan races kan duur en tijdrovend zijn. Waarom ga je niet gewoon zelf op pad als je het concurrentieveld en de chiptiming niet gaat gebruiken om jezelf te testen en te zien wat je kunt doen?
Er zijn nogal wat redenen om races te doen zonder echt te vachten om de beste tijd te krijgen waar je toe in staat bent.
De meest voor de hand liggende reden is het plezier - veel mensen houden van hardlopen in een raceomgeving met veel andere hardlopers om zich heen en een menigte die gejuich aanbiedt. Het is ook de enige kans om in sommige steden zonder verkeer rond te rennen, wat een aantrekkelijke propositie kan zijn.
Zoals ik eerder schreef, heb ik nog steeds te kampen met een aantal zelfvertrouwen. Ik was eerder in het jaar voor snelheid gegaan en nam mijn zelfvertrouwen aan door mijn doel meerdere keren te missen. Ik heb de afgelopen weken een hoge score gehaald en voel me sterker. Ik heb de afgelopen zes weken mijn zelfvertrouwen opgebouwd Nike Air Force 1 Mujer en dit is een geweldige manier om in te checken met mijn voortgang.
Het mooie van langere afstanden is dat je een beetje langzamer kunt rijden en je kunt concentreren op een constant en comfortabel tempo, alles bij elkaar genomen. Als ik gedurende 6 uur een tempo van 10 minuten aanhoud, zou dat me op 36 mijl brengen. Dat zou geweldig zijn. Maar dat zou ook non-stop lopen zijn en mijn doel is 30-34 mijl. Voor mij zou dat een overwinning zijn en als ik er sterk uit zou kunnen komen, dan zou het een grote vertrouwensbouwer zijn voor mijn 52.4-race aan het einde van de maand.
Een race uitvoeren zonder de druk van een tijddoel is een goede manier om te trainen voor de niet-lopende aspecten van racen. Elke keer dat je een nummer aan je vest vastmaakt en bij een start opstelt, is het een kans om je voorbereidingen voor de racedag te Nike Air Max 270 Femme] oefenen op de momenten dat de tijd belangrijk voor je is.
Wat eet je als ontbijt? Hoe lang van tevoren eet je het op? Welke set draag je? Het kan allemaal worden getest.
Op de racedag ga ik naar de stuurautomaatmodus, zet ik de ketel aan, trek ik mijn uitrusting aan en eet en drink ik een inmiddels goed geoefende combinatie.
Alles, van opstaan ??tot opstaan, moet vertrouwd worden en elke keer dat ik die routine doorloop, wordt het meer automatisch waardoor er minder ruimte is voor fouten. Het voelt prettiger aan om de pre-race zenuwen uit te roeien. Zenuwen worden gevoed door onbekende situaties, angst om iets te vergeten en angst voor het onbekende, dus hoe meer je hopelijk racet, hoe minder nerveus en zelfverzekerder je wordt.