De marathon van Kopenhagen stond al een tijdje in mijn dagboek. Sinds een rampzalige race vorig jaar in Londen ben ik bang geweest om te proberen snel te rennen. Dus ik liep een paar marathons met vrienden, rende in een ontspannen tempo en concentreerde me op een paar echo's waarbij de nadruk lag op afstand in plaats van snelheid.
Ik ging dit jaar terug naar Londen Nike Air Huarache Mujer om de race te lopen die ik in 2014 had moeten lopen - comfortabel gerend en genoten van de sfeer - om te corrigeren wat er mis ging. Maar dat zeurende gevoel achter in mijn hoofd was er nog steeds. Nike Air Max 270 Homme Ik was bang om het tempo over iets meer dan een 5k te verhogen.
De marathon van Kopenhagen was ver genoeg verwijderd van EcoTrail Parijs (80k) dat ik dacht dat ik voldoende hersteld zou zijn om mijn voet neer te zetten. Ik lachte het idee weg dat ik ‘trainde’ voor Kopenhagen: "Ja, ik train voor een marathon door een paar ultrasone oefeningen te doen" maar het was echt een manier om de druk van mezelf weg te nemen. Ik ben niet goed met druk.
Toen, 10 dagen voor de race, begonnen de twijfels op te bouwen: wat was ik aan het doen? Londen was verschrikkelijk geweest. Ik loop in maanden niet snel, waardoor ik dacht dat ik het tempo nog wel 26,2 mijl hoog kon houden. Ik ging zwemmen, worstelde met mijn interne monoloog en later die dag weigerde mijn voet goed te werken. Het deed pijn toen ik het buigde en me niet de trap af liet lopen.Nike Cortez Dames Mijn interne monoloog veranderde: "Ik heb mijn kans gemist. Het ging zo goed. 'Ik deed wat iedereen in deze situatie zou doen en ging als een back-up een herfstmarathon in.
Ik reisde naar Kopenhagen met Phil, Katie en haar vriendin Kate. We huurden een Air B&B 200 meter vanaf de start en finish van de race, aten veel cake, kochten veel post-racebieren en hadden een paar dagen voor de race een relaxte tijd. Mijn voet voelde beter en ik had de zondag ervoor 10 langzame kilometers afgelegd om te controleren of alles OK was. We sliepen in de avond voor de race met een groot diner en een film in ons appartement en toen was het tijd om te gaan rennen.
Phil vroeg me de dag ervoor wat ik van plan was te doen in de marathon. Wat mijn ‘raceplan’ was.
"Ik wil niet het gevoel hebben dat ik er wat meer op had kunnen duwen. Het kan me niet Adidas Superstar Homme schelen wat de klok zegt, ik wil eindigen met te weten dat ik het mijn beste kans heb gegeven. Ik wil me niet terughouden van hardlopen. ”Maar ik had geen idee waar dit zich mee vertaalde in termen van pacing.
Ik stelde achter de 3:40 gangballonnen een vaag plan op dat ik geleidelijk aan er langs zou gaan in de eerste helft en dan zou zien wat er vanaf daar gebeurde. De race begon en ballonnen dobberden voor me uit, net als duizenden hoofden.
We staken een brug over en gingen naar het hart van Kopenhagen. De route was omzoomd door toeschouwers en ori?ntatiepunten en we zouden onderweg veel bezienswaardigheden te zien krijgen. Het was een geweldige route om een ??toerist te zijn, maar niet zo geweldig voor een snelle tijd. Terwijl we ons een weg banen door de stad, zou de drukke tempo-groep voor mij bijna tot stilstand komen om de Nike Air Max 720 Dames bochten te nemen. Toen kwamen de drankstations en de combinatie van dranken in bekers en ze alleen aan één kant van de weg laten maken voor bloedbad - iedereen stopte of dook gevaarlijk voor elkaar om een ??drankje te pakken.
Op vijf mijl begon ik het tempo op te voeren en me een weg voor de tempo-groep te werken waar ik dacht dat het veld dunner zou zijn. Een paar mijl later ging ik langs hun paarse ballonnen en vond genoeg ruimte om rond de hoeken te blijven rennen. Ik reed halverwege het doel om 3:40 uur en met de pacer een paar honderd meter achter me. Ik dronk uit de waterstops, maar de drankstations die ik had gemist, begonnen me te kruipen. Mijn mond was droog en de zon scheen. Mijn benen hadden goed gevoeld, het tempo was goed, alles ging goed met mijn lichaam, maar nu begon ik te vertragen.
Ik bracht een paar wanhopige Nike Air Max 270 Mens kilometers door in de hoop dat iemand me voorbij zou gaan met een fles water waar ik iets te drinken kon bedelen. Maar het gebeurde niet. We kwamen bij een waterstop bij een brug en ik stopte om twee Nike Cortez Hombre drankjes te nemen. De tempo groep ging langs me heen en ik liep langzaam over een brug die voor mij op dat moment aanvoelde als een berg. Ik dacht erover om het op te geven - niet op de race maar op snel rennen. De tempo groep verdween toen ik mijn voeten pakte om te joggen.