Na veel herstel, wat trage kilometers en een geleidelijke terugkeer naar de sportschool, waren mijn benen klaar om weer snel te rennen. Voor mij gaat de zomer over leuke kilometers met vrienden, warme avonden op de baan en enkele kortere races.
Dus vorige week nam ik mijn benen mee naar de parkrun van Finsbury Park. Het is beschamend hoe weinig ik deze run heb gedaan, gezien het minder dan 5 minuten joggen vanaf mijn voordeur begint. Zaterdagochtend worden meestal Nike Air Max Zero Dames besteed aan de voorbereiding op een lange run of uitslapen, en ik denk dat dit pas mijn derde optreden als hardloper was.
Maar met benen die jeukten om terug te gaan naar iets meer dan joggen naar de winkel en terug, liep ik naar buiten, streepjescode in de aanslag. Ik stond ergens in het midden van het veld, klaar om het te behandelen als een tempo-run. Maar toen de starter ons naar beneden telde, 3-2-1, en het peloton vertrok op de afdaling, werd ik meegenomen en besloot ermee door te gaan.
Finsbury Park parkrun is een parcours met twee ronden dat je tijdens elke ronde twee heuvels op en af ??voert - dus in totaal vier beklimmingen en afdalingen. Een klim is een lange, geleidelijke klim, de andere is een scherpere helling bergop. Het houdt het interessant en je weet dat je aan de bovenkant van elk wordt beloond met een afdaling omdat er vrijwel geen flat is.
Ik had geen idee welk tempo ik zou lopen, dus liet ik mijn benen beslissen en keek ik niet de hele tijd op mijn horloge. Ik wist in de tweede ronde dat ik hard had Nike Cortez Damen geduwd en de laatste heuvel liet me een beetje misselijk Nike Air Max 97 Mujer voelen voor de laatste sprint naar de lijn. Ik stopte mijn horloge voor een nieuwe 5k PB van 21:46, tevreden met het resultaat.
De volgende week ging ik terug naar Peterborough voor de verjaardag van mijn zus en pakte ik mijn hardlooppakket in. Peterborough is plat en de parkrun is een snelle route van twee rondjes rond enkele meren. Gestimuleerd Nike Air Max 270 Herren door het resultaat van de vorige week hoopte ik dat ik nog een paar seconden kon stoppen om onder 21:30 te lopen.
Aanstaande zaterdag vroegen de parkruns in Peterborough en Huntingdon aan hardlopers om iets roze te dragen als eerbetoon aan een lokale vrouw genaamd Bex die de dag ervoor helaas was overleden. Nadat ze de diagnose kanker had gekregen, richtte ze Team Bex op om veel mensen aan te moedigen om te rennen en wat geld in te zamelen voor het goede doel.
Team Bex was vorig jaar van kracht op Huntingdon 10k en mijn zus vond Nike Air Max Thea Womens vorig jaar een deel van Great Eastern Run met Bex zelf. Ze zijn een briljante groep en brengen veel energie bij de evenementen waar ik ze heb gezien. Dus leende ik een roze tutu van mijn nichtje om mijn respect te tonen.
Het hardlopen zelf kon niet Nike Air Max Motion Damen meer anders zijn dan de vorige week. Ik had er naar uitgekeken om sneller te rennen op de vlakke baan en had besloten dat ik, net als de week ervoor, niet op mijn horloge zou kijken, ik gewoon zou rennen wat ik voelde als rennen.
Er zijn voor- en nadelen aan het kijken naar je horloge in een race. Het kan je een bepaalde tijd op het goede spoor houden, maar op andere momenten kan het je tegenhouden. Je kunt een cijfer zien oplichten terwijl je een mijl doormaakt en je plotseling vreselijk voelen, omdat dat getal in je gedachten betekent dat je te snel gaat.
Ik had zaterdag een blik op mijn pols kunnen richten. De splits laten zien Nike Cortez Dames dat ik te snel vertrek en dan vervaag in mijl twee en drie. Na de eerste mijl voelde ik me vreselijk, maar mijn ouders juichten, en ik droeg een tutu, ik kon niet uitvallen, ik moest blijven rennen. Mijn vader schreeuwde dat ik derde vrouw was, dus toen ik de volgende bocht omkwam, keek ik terug om te zien of er andere vrouwen achter me in de buurt waren - dat was niet het geval, dus besloot ik mijn positie te behouden maar wist dat ik het kon een beetje traag.