Strikt genomen wordt evenwicht gedefinieerd als het vermogen om rechtop en stabiel te blijven vanwege een gelijkmatige gewichtsverdeling. Dit is zeker van toepassing op de meeste trailrunners - hoewel vallen soms onvermijdelijk is. Ik wil het echter hebben over een ander soort balans, een die te maken heeft met de stabiliteit Nike Air Pegasus 83 Damen van iemands geest en staat van zijn. Ik streef constant naar evenwicht. Misschien lach je, spot zelfs, dat een ultra runner de betekenis van het woord kent. Balans? Ik ben inderdaad bekend met de term en streef naar evenwicht in mijn dagelijks Nike Air Max 270 Womens leven.
Eerst begin ik met rennen. Het is een groot deel van mijn leven en mijn favoriete manier om van de natuur te genieten. Ik wil het echter niet overdrijven. Dit is om overtraining te voorkomen, maar nog belangrijker, om burn-out of gebrek aan motivatie in mijn hardlopen / racen te voorkomen. Ik breng mijn training in evenwicht: kilometers, uren en verticale winst.
Het is niet altijd gemakkelijk om dit evenwicht te bewaren. Gehoord van FOMO (Fear Of Missing Out)? Hoe zit het met YOLO (je leeft maar een keer)? Ik word het slachtoffer van deze kwalen, vooral wanneer ik op reis ben of een nieuw gebied verken. Het enige dat ik wil doen is uitstappen en urenlang de berg oprennen die ik zie! Natuurlijk ga ik er achteraan, maar ik houd constant in de gaten hoe ik me voel. Ik geef mezelf de vrijheid om te vertragen, een training Adidas Zx 750 Femme over te slaan, een extra rustdag te nemen of langer te gaan als ik me goed voel. Ik ben toegewijd aan mijn trainingsplan, maar wil een speelsheid en geluk met hardlopen behouden. Deze balans houdt me hongerig naar meer.
Ik kan echter niet altijd rennen, en zelfs als ik kon, zou ik het niet willen. Een ander belangrijk aspect om een ??evenwichtige geest te behouden, is werk. Dit is iets waar wij hardlopers niet veel over hebben. We gaan ervan uit dat als iemand een gesponsorde hardloper is, dat alles is wat hij doet. Fout. In feite hebben de meeste ‘professionele’ trailrunners ook een dagtaak, een gezin en andere belangen die ze in evenwicht houden. Voor mij is het wetenschap.
Ik ben een wetenschapper geweest voordat ik kon lopen. Ik ben er vrij zeker van dat mijn eerste woorden ‘molenaarsmot’ waren, weet je, die motten die eens Nike Air Max 95 Damen per jaar in schuilplaatsen rondlopen en in je huis vast komen te zitten? Yep. Ik wilde zo lang als ik me kan herinneren een entomoloog zijn, me verkleden als entomoloog op een carrièredag ??in de kleuterschool of voor elke Halloween.
Deze liefde voor wetenschap en nieuwsgierigheid in de natuurlijke wereld motiveerde me om een ??bachelordiploma in organische chemie en een masterdiploma in neurologie te behalen. Ik heb gewerkt of vrijwilligerswerk gedaan in laboratoria sinds de middelbare school.
Momenteel geef ik les in scheikunde, natuurkunde, anatomie en fysiologie aan een kleine universiteit buiten Boulder, CO. Het is de perfecte manier om de volgende generatie wetenschappers te motiveren. Bovendien is het een uitdaging om het materiaal goed te onderwijzen.
Wetenschap, lesgeven en hardlopen zijn belangrijke onderdelen van mijn Nike Air Max 90 Damen leven. Zonder elk stuk ben ik niet heel.
Evenwicht is meer een manier van leven dan een prestatie. Het geeft me de vrijheid om te veranderen, constant mijn leven aan te passen naarmate mijn interesses evolueren. Ik coach ook hardlopers, ik ski en rotsklim. Ik doe aan yoga, fietsen, lezen, koken en reizen. Nu kan ik die natuurlijk niet dagelijks in evenwicht brengen, maar ik kan ze in mijn levensstijl als geheel opnemen. Elk voegt een unieke waarde toe aan mijn leven, terwijl het bijdraagt ??aan het geheel van mij.