Het weer buiten weerspiegelde mijn humeur, het was grijs, somber en ellendig, de lente was nergens te zien. Ik was net terug van een multi-stage race in Vietnam. Vorige week rende ik bergen op en neer in Vietnam, ik voelde me gelukkig, sterk en vol vastberadenheid. Nu, minder dan Adidas Zx Flux Femme zeven dagen later, leek elke taak naast het binge-kijken naar Netflix en gedachteloos scrollen op mijn telefoon, een monumentale inspanning.
Ik doe al zes jaar ultramarathons, dus ik ben geen onbekende voor de ups en downs van racen en herstellen. Ik had mezelf een paar dagen thuis gegeven om te herstellen van de lange reis en race. Ondanks mijn beste bedoelingen, was ik een week later nog steeds uitgeput en ongemotiveerd. Ik stak contact op via sociale media en vroeg of iemand anders na de race een depressie ervoer, het antwoord was een overweldigende ‘ja.’ Dit gaf me enige troost om te weten dat ik niet de enige was die zulke dieptepunten ervoer na grote races. Dus hoe kunnen we deze periode beter plannen en beheren? Iedereen is anders, maar een paar perspectiefwijzigingen hebben me geholpen om me zo laag te voelen.
Maar ik heb Nike Air Max Thea Womens ook geen fouten gemaakt en heb daar de vruchten van plukt - mijn kracht, behendigheid en snelheid voelen op plaatsen die zo verbluffend zijn in alle opzichten dat ik er van zou kunnen huilen - maar op deze dagen huil ik niet . Ik voel een pure onbezwaarde stoke die een gemakkelijke glimlach op mijn gezicht brengt en een eenvoudige vreugde en vrijheid voor mijn geest. Op die momenten is mijn leven compleet.
Hardlopen is er al 30 jaar voor mij ... en de kosten om de vereiste fitheid te behouden is een prijs die ik nederig blijf betalen.
Ik geloof dat een van de redenen waarom ik met post-race depressie worstel, de moeilijkheid is die ik heb om de realiteit te accepteren van hoe ik me eigenlijk voel. Het gevoel van moeheid en malaise is teleurstellend genoeg, maar de bijbehorende gevoelens van schuld en schaamte omdat ze 'lui' zijn, Nike Air Max Motion Damen is waar ik echt mee worstel. Ik ben gevuld met alle "zou moeten". Ik "zou" meer energie moeten hebben, ik zou "moeten" gaan hardlopen, ik "zou" alle dingen op mijn takenlijst moeten doen. Door te accepteren dat dit fenomeen van voorbijgaande aard is en geen persoonlijk falen, kan het mij de volgende keer helpen deze periode met minder angst en meer gratie te doorlopen.
Een vriendin van mij koos het woord ‘hangen’ voor haar 2018-woord. Ik ben dol op dit concept en ik denk dat het de verandering in tempo weerspiegelt nadat we een grote mijlpaal als een ultra hebben bereikt. Er is een beetje leegte nadat we een mijlpaal als een ultramarathon hebben bereikt. Onze hele dag draait niet langer om trainingsschema's, wat te eten, crosstraining, werk- en gezinsuren en voorbereiding op reizen als we de stad uit gaan Nike Air Zoom Pegasus 36 Damen voor een evenement. We zijn niet alleen niet zo fysiek druk, we gebruiken Nike Air Max Command Uomo minder mentale energie. We hebben meer tijd om te blijven hangen. Het betekent niet dat we gaan zitten en niets doen, maar je hebt extra tijd over. In plaats van je schuldig te voelen omdat je niet zoveel energie hebt als je denkt dat je zou moeten, kun je de extra tijd omarmen om andere dingen te doen die je vullen. Je kunt een langzamere ochtend omarmen, genieten van die kop koffie, een beetje uitslapen in het weekend, een boek lezen, bijpraten met familie of je niet-lopende vrienden.