De winter leek een goed moment om te beginnen met trainen voor een snelle marathon, terwijl hij in Anchorage, Alaska woonde. Met temps gemiddeld tussen -6 tot 10 graden Fahrenheit tijdens de daglichturen van 10.00 - 15.00 uur, was het misschien een voorzichtiger tijd om gezellig buiten het seizoen te zitten of de loopband weer in mijn leven terug te brengen, in plaats van een groot aantal te riskeren koude-gerelateerde verwondingen en lijden.
Maar het hardlopen in de winter noemde mijn naam luider dan Nike Cortez Dames de troost van eenvoudige dingen. Dus gaf ik me over.
Vergis je niet dat mijn fascinatie voor kou nooit tevergeefs is geweest, noch tegengesteld. Ik ben geen be?nvloeder en houd mijn specifieke training en doelen liever voor mezelf. Ik hou gewoon van de discipline, focus en momentum van training, en de beproevingen van wintertraining brengen mijn felste en favoriete versie van mezelf naar voren.
Mijn aantrekkingskracht op kou is inderdaad geworteld in Nike Air Huarache Damen duizelingwekkende contrasten. Koud maakt dat ik me thuis voel op dezelfde manier als de geur van zonnebrandcrème me doet denken aan de zomer. Bij koude is er een sto?cijnse stilte en een levendige intensiteit. De wereld is zachter, gedrapeerd in delicate sneeuwdekens terwijl scherpe scherpe vorst mijn vingers snijdt, mijn neusgaten bevriest en automatische terugslag uitlokt. Adidas Zx 750 Dames Koude rassen in mij een angst om te proberen, maar stuwt me meedogenloos vooruit. Bij kou kan ik niet stoppen, blijven hangen of uitstellen; Ik heb alleen de optie om verder te gaan.
Ik werd me bewust van mijn liefdesaffaire met koud worden tijdens een halve marathon in Willow, Alaska - een evenement dat begon en eindigde voordat de zon een paar dagen voorafgaand aan de Winter Solstice afgelopen december opkwam. De Willow-helft is een jaarlijkse race die door lokale Nike Air Max 720 Womens bewoners wordt georganiseerd om het einde van het donkerste donker te eren en de komst van het licht te verwelkomen. Toen ik het warme gemeenschapscentrum binnenkwam waar de race start, werd ik gehuld in een voelbare energie en pure duizeligheid die werd uitgezonden door deelnemers en vrijwilligers (ontegenzeggelijk een moeilijkere taak dan hardlopen). Simpel gezegd, mensen wilden graag rennen. Bij vriestemperaturen. In het donker. En ik besefte dat ik dat ook was.
De gebruikelijke pre-race rituelen volgden: pinnen van getallen, nerveus gebabbel, bespreking van aanstaande echo's, prutsen met schoenen. Er ontbrak echter iets aan deze race. Afwezig was het jammeren van de omstandigheden en het gemompel van klachten die veel voorkomen aan het begin van andere races. Integendeel, de Alaskanen grepen de kans om koud te zijn in verse Nike Air Max 270 Hombre sneeuw, en zelfs, zo leek het, er enthousiast over. De dichtstbijzijnde benadering van angst of klacht was een man die zich hardop afvroeg of zijn wollen kilt te warm zou zijn op de 9-graads dag (dat was het niet).
We liepen allemaal naar de lijn die in de sneeuw was getrokken, en met een nonchalante roep van 'go!' Door de raceregisseur waren we vertrokken. Een 6-inch laagje sneeuw, mijn eerste paar stappen voelde wiebelig en een beetje glad. Terwijl de koplampen klikten, verlichtte de zachte mist gemaakt van een hete adem in de koude lucht een etherische wereld, met ongeveer 50 van ons schuifelend vooruit naar het hart van de winter.
Ik nam aan dat de loop zou ophouden, dat de perfecte knapperigheid van koude vorst zou verschijnen. Na vijf en een halve mijl met meer van hetzelfde, was het duidelijk dat deze dag op een nieuwe manier Nike Air Max 95 Donna pijnlijk zou worden. Binnen een mijl rolden mijn enkels, mijn voeten schoven voor me uit en de rest van mijn lichaam trok in reactie op onhandige hoeken rond. Mijn bogen deden pijn door 5k, niet gewend aan zo'n zacht oppervlak en grillige beweging. Heel even kwamen die maar al te bekende luie gemene meisjesstemmen mijn brein binnen. "Wat heeft dit voor zin?", Provoceerden ze. De lafaardstemmen ge?nspireerd om te bellen, fluisterden: 'Is dit zelfs een goed idee? Schadelijk je jezelf aan? "En ten slotte zei de kritische coach:" Krijg je geen betere training op de loopband? "
Ik ken die stemmen goed, maar tijdens deze ochtend heeft iets in mijn koude omgeving de stemmen onderdrukt en vervangen door huiveringwekkende, verbluffende, weidsheid. Ik gaf mijn ego, mijn twijfel en mijn negativiteit over aan de kou die ochtend en in mijn Nike Air Max Command Femme voordeel volgden de stemmen. Ik was in de ban van de pracht van het kleurenpalet van de winter, een wereld in zwart en wit omgeven door een schitterend blauw toen de dreiging van het licht de horizon naderde. Ik stond mezelf toe gehypnotiseerd te worden door de symfonie van piepende sneeuw en ritmische ademhaling afgewisseld met brede stilte.