Dat is gelukkig, want mijn mijlsplitsingen waren niet zo snel en trouwens, de modderige paden, de hellingen en de ‘mind-that-tree’ afdalingen hadden het onmogelijk Adidas Zx Flux Dames gemaakt om te beoordelen hoe snel of langzaam ik zou moeten gaan. Maar 'Go Serpie' roepen terwijl leden van mijn team me passeerden en diegenen probeerden in te halen die geen rood en geel droegen, maakten het een heel leuke race en de 6km lijkt behoorlijk snel te gaan.
Ondanks het competitieve element was er vandaag een vriendelijke sfeer. En toen ik eindelijk klaar was, was er een zee van cake gebakken door verschillende leden van het team om in te stoppen. Zoals ik Katie kort daarna sms'te: 'Ik loop minder dan een half uur en nu blijven mensen me cake overhandigen. Vergeet marathons, cross country is waar het is. "
De 52.4 Ultra-uitdaging tijdens de Marathon van San Francisco was vorige week en ik heb er sindsdien over nagedacht. Er was een grote training tot aan de racedag, inclusief high-milage weken, een vertrouwenwekkende Nike Internationalist Damen marathon en een race van 6 uur. Ik loop sinds de dag van de wedstrijd maar één keer, maar ik schrijf deze blogpost in hardloopkleding omdat ik van plan ben om daarna te gaan hardlopen. Maar eerst wilde ik een postbezoek schrijven afgelopen zondag en X extra gedachten over het lopen van back-to-back marathons.
Het is moeilijk om om 4 uur 's middags in slaap te vallen. Je denkt dat het zou zijn als een middagdutje doen, maar ik denk dat een beetje pre-race opwinding of nerveuze energie me wakker hield. Ik was ook vrienden aan het sms'en, wat het moeilijk maakte. HA. Om 21.00 uur ontbijten was ook een beetje vreemd.
5-uurs runs zijn niet gelijk gemaakt. Ik heb de neiging om echt vroege ochtendritten te maken waarbij het gebruik van reflecterende uitrusting of koplampen nodig is, maar meestal komt de zon ongeveer een uur Nike Air Max Command Damen later op. Meer dan 5 uur in het donker rennen zonder afgesloten wegen en proberen de juiste bochten te maken was een uitdaging. Gelukkig is Chris (met wie ik rende) een PRO Nike Air Max 270 Uomo in het beheren van de cursus. De tweede marathon was veel gemakkelijker dan de eerste. Onze tweede marathon was ongeveer 20 minuten langzamer dan de eerste, wat niet zo erg is.
Lite-up schoenen voor de overwinning! Wanneer je schoenen oplichten wanneer ze op het licht komen en je een koplamp draagt, kan het leuk zijn om naar je schoenen te kijken tijdens het hardlopen. Ik rende in mijn ASICS Kayano lite-showschoenen en toen ik naar beneden keek, verlichtten ze. Ik probeerde niet gebiologeerd te raken door naar beneden te kijken, maar het was een behoorlijk coole site. Ik bleef maar denken, ik moet kijken waar ik heen ga ... maar KIJK ... mijn schoenen zijn mooi.
De kracht van de zon kan helpen om een ??hardloper, zoals Superman, te verjongen. Oke. Totale nerd alert, maar Superman krijgt energie van de zon ... nu weet je het. Ik bleef maar denken dat zodra de zon opkwam na de eerste marathon, ik een golf van energie zou hebben. Het heeft zeker geholpen. Het was niet alsof ik opeens op nieuwe benen rende, maar het kon de koplamp en extra lagen afdoen. Ik was ook in staat om te zien waar ik blokken voor mij heen ging. Wanneer u met een koplamp rent, kunt u slechts een paar voet voor u zien. Als je omhoog kunt kijken en drie blokken vooruit ziet, kun je zeggen: "Oké, ren naar die hoek, dan draaien we." Het hielp.