Ik hield het af van sociale media. Misschien om ego?stische redenen. Misschien uit angst om het (opnieuw) te plaatsen en (opnieuw) te kort te schieten. Misschien dacht ik dat als niemand het weet, ik naar buiten kan gaan om dit doel te bereiken. Misschien hield ik mezelf voor de gek.
Terugspoelen tot eind november 2014 - Ik besloot om een ??paar maanden vrij te nemen van constant racen en mezelf te concentreren op het trainen van mezelf. Februari kwam rond en 8 mijl in mijn poging om 3:30 te breken, blies hamstring op en hoop en dromen werden verbrijzeld. Terugkijkend Nike Air Max 270 Homme had ik mezelf voorbereid op mislukking.
Daarna besloot ik dat ik wat hulp nodig had. Ik begon te werken met een krachttrainer om erachter te komen waarom de rechterkant van mijn lichaam uit elkaar viel en hoe ik een veel sterkere hardloper kon worden. Angela Tieri werd aanbevolen door een vriend en ze brak snel enkele probleemgebieden af ??waarop ik me moest concentreren en bouwde een schema voor me op, samen met oefeningen om dat hammy-probleem te helpen. CONTROLEREN!
Ik begon toen te werken met een lopende coach, Daniel Clayton, co-leider van November Project San Francisco. (hieronder afgebeeld als we dagen eerder de racestrategie bespreken). Hij zette me op een plan van 16 weken en ik was stiekem-niet-zo-stiekem aan het trainen voor een marathon. Eerlijk gezegd heb ik sinds mijn allereerste marathon in 2006 nog nooit een X-weekplan gehad ... Ik heb het de hele tijd een beetje gevleugeld en het is verbazingwekkend hoe ik het tot nu toe heb gezien, gezien het werk dat we erin stoppen.
1:45 halverwege, je goed voelen. Er waren de laatste paar mijlen onverwachte beklimmingen die ik niet had verwacht. Die splitsingen zijn sterk, precies op tempo voor 3:30. Het is Nike Air Max 270 Mens grappig omdat ik op dit moment, in tegenstelling tot elke andere race, noteer hoe goed ik de laatste paar kilometer ademhaal ... hoe ik een heel consistent tempo aanhoud en niet val alsof ik een zware inspanning. Veel anders dan eerdere races.
Sinds ongeveer 16 kilometer heb ik niet diep adem kunnen halen. Ik werkte niet hard, benen voelden behoorlijk goed, vergelijkbaar met wat je zou verwachten in dit stadium van de race ... niet echt een zijsteek, maar ik kon gewoon niet goed in- en uitademen. Ik had er de laatste paar kilometers last van en ik probeerde door te komen, maar het begon echt met me te rotzooien. Ik moest mijn pas verkorten en zoals je kunt zien is het tempo sinds 16 vertraagd.
Bij mijl 17 passeert de 3:33 pacer me, maar ik heb het gevoel dat hij een paar minuten snel gaat, maar ik houd nog steeds vast aan een Nike Internationalist Mujer PR-tempo, rond het bereik van 3: 30-3: 35, over 19 mijl.
Als je aan het komende jaar denkt, is het verleidelijk om je aan te melden voor alle dingen en alle races. Het is iets waar ik me in het verleden aan heb schuldig gemaakt, met name het afgelopen jaar. Ik hou van races - en dat betekent voor mij niet altijd ‘racen’. Soms betekent het gewoon dat ik weet dat er vrienden zijn die op een bepaalde dag op een bepaalde plaats rennen en juichen en dat £ 20 betalen om lid te worden een goed idee is.
Maar ik probeer te leren van het afgelopen jaar, beperk het aantal keren dat ik £ 20 overhandig om een ??nummer op mijn borst te zetten als ik niet zo snel als ik kan rennen, en zet mijn inspanningen in om een weinig races goed.
Mijn plan voor 2016 gaat dus maar zo ver als juni, omdat ik weiger nu al meer dan zes maanden van tevoren in te Adidas Zx 700 Dames schrijven voor evenementen, en slechts drie races omvat. Toegegeven, sommige zijn lang genoeg om als minstens een paar races te tellen, maar dat is een klein detail. Ik heb mijn geboortedatum en nabestaanden drie keer overhandigd, dus het zijn beslist maar drie races.