Wat zou er gebeuren als we een weggeefactie hadden die zoveel dingen bevatte dat hoofden zouden kunnen ontploffen? Nou, dat soort geluiden klinkt als een slecht idee, dus laten we het een beetje terugschalen, iedereen moet zijn hoofd aan zijn lichaam houden, maar laten we een giveaway geven die zichzelf verklaart als "de meest geweldige weggeefactie ooit".
Als je niet bekend bent met #werunsocial, laten we het snel bespreken - woordspeling helemaal bedoeld. Het is een hardloopploeg (die open staat voor iedereen) en is samengesteld uit hardlopers die van sociale media houden en hoe het de lopende gemeenschap kan inspireren, motiveren en samenbrengen.
Ik voelde me een beetje nerveus. Ik denk dat de meeste mensen dat zouden zijn als ze in een pen met een gigantische beer vastzitten. Gelukkig voor mij was het Paddington-beer www.microgreffedecheveux.fr en hij paste het racenummer op zijn plunjejas aan. Dat is niet gemakkelijk als je grote poten hebt die waarschijnlijk een beetje vettig zijn van een marmelade-gel.
Ik stond achter in de rode zone te wachten op een van 's werelds beroemdste sportevenementen voor massale deelname. Het zat vastgepakt, achter mij droegen een aantal dappere deelnemers een enorm teken dat ik niet helemaal kon lezen, maar ik dacht dat ik zei: "Ik hoop dat het niet winderig wordt". Iets verder weg waren de enorme pop / verpleegsters die ik eerder van de tv had gezien, ik was een beetje bang voor hen. beeld
Het duurde ongeveer 25 minuten om de startlijn te overschrijden, maar dat was OK, omdat onze collectieve stemming over het algemeen vrolijk was en het weer koud maar goed was. Mijn eerste focus was om Cutty Sark te bereiken en mijn juichende crew Nike Air Max Thea Womens te ontmoeten op ongeveer zeven mijl. Net als talloze hardlopers die dag begonnen, had ik een blessure niggle. In mijn geval was het een zwakke enkel die ik een paar maanden eerder een heuvel in Snowden had laten rennen.
Dus tijdens die eerste kilometers waren mijn gedachten voornamelijk: 'Enkel OK? ... Wow - ik loop de marathon van Londen! ... Heb ik ECHT een plas nodig? '
Ik kreeg een liefdesboost van mijn supporters nadat ik langs het surrealistische gezicht van de Cutty Sark was gelopen en mijn bezienswaardigheden voor de helft en de ren over Tower Bridge had aangepast.
Op tien mijl voelde ik me niet geweldig, wat verontrustend was, omdat mijn mentale en fysieke vervagen meestal aftrapt na ongeveer 18 mijl. Ik tikte op notenballen met een zijde van appelgel en zei tegen mezelf dat ik me moest concentreren op de mijl die Nike Air Max 97 Femme ik had en niet op de 16 te gaan. Mijn geest klaarde langzaam op en ik was er weer mee toen Tower Bridge naderde. Rennen over zijn boog en uitkijken over Londen was een echte rush en dreef me naar mijn volgende mentale marker van de juichende bemanning op 16 Adidas Zx Flux Femme mijl.
Toen ik de mijltekens passeerde, keek ik om me heen en dacht aan het beroemde citaat van Kathrine Switzer: "Als je het vertrouwen in de menselijke natuur verliest, ga dan naar een marathon kijken." Ik las de verhalen op de shirts en voelde golven van droefheid en respect voor degenen die rennen in de schaduw van hun persoonlijk verlies.
Ik zou waarschijnlijk het citaat van Kathrine een beetje aanpassen om te zeggen: "... ga naar de achterkant van een marathon kijken." Dat was de bemanning waar ik bij was en was getuige van het gevecht dat ze voerden.
Hoewel ik Adidas Superstar Femme niet echt versnelde, leek de ervaring van de marathon sneller te gaan, omdat ik het geluk had mijn supportploeg op 16 en 22 mijl te vangen, met een fantastische verrassing high five van een vriend waarvan ik dacht dat ik hem had gemist 23 (bedankt George).
Gedurende mijn dag zag ik tal van verbazingwekkende bezienswaardigheden, waaronder de 84-jarige vrouw die in het nieuws was geweest, een enorme dinosaurus, de brandweerlieden die met hun vrachtwagen renden en uiteindelijk haalde ik Jezus in, op blote voeten joggend met een kruis, net voor de einde.
Het meest welkome gezicht was echter de 26-mijl marker. Ik vond wat energie om door de laatste hoek te duwen, langs Buckingham Palace te komen en in de welkome omhelzing van de finishlijn te vallen.
Hardlopen heeft me veel gelachen, maar ook enkele pijnlijke racedagen, maar gelukkig was Londen daar niet een van. Ik had een goede dag. Ik hoop dat Paddington dat ook heeft gedaan.