Ik besprak met mijn coach of ik op een PB moest mikken. Ik was nog steeds buitengewoon tevreden met de 44:39 10k die ik een paar weken geleden had gerend en dacht niet dat ik dezelfde drive had om deze keer www.innenstadtmusik.de sneller te gaan. En toen het weer sterke wind voorspelde, was de beslissing vrij eenvoudig te maken - ren snel maar niet mijn snelste.
Net als de race van vorig jaar had mijn Garmin bij het begin geen signaal gekregen en daarom loog het me helemaal over mijn tempo. Ik eindigde in 45:45 wat rondgeblazen te hebben en wetende dat ik sneller had kunnen gaan, wat al met al een goed resultaat was.
Als je hier al een tijdje bent, weet je dat ik vaak heb gefaald. Ik heb meerdere keren gefaald voordat ik daadwerkelijk een Boston-kwalificatie had uitgevoerd. Ik vond het zo leuk dat ik besloot niet mee te doen en nu ben ik niet meer helemaal in aanmerking komen.
Een paar weken geleden had ik een 10k PB. Het was de eerste keer dat ik ooit onder de 45 minuten liep - iets dat ik verschillende keren had geprobeerd te doen. Het gebeurde niet gemakkelijk, maar onverwacht. Onverwacht omdat ik op 37-jarige leeftijd een aantal jaren ouder ben dan toen ik voor het laatst probeerde minder dan 45 minuten te rennen en sindsdien heb ik ook een baby.
Ik weet niet of ik mijn leeftijd en postnatale lichaam als excuus gebruikte om bepaalde dingen niet te proberen, maar ik liet het beperken wat ik dacht dat mogelijk was. Ik had een doel dat ik achtervolgde voordat ik zwanger werd en dat niet gebeurde, en omdat het toen buiten bereik was, ging ik ervan uit dat het voorgoed buiten de kaarten zou zijn.
In 2016 wilde ik een sub-1: 40 halve marathon lopen. Het Nike Air Max 90 Femme gebeurde niet en ik stopte op 7 mijl. Sinds mijn recente 10k PB heb ik veel aan de halve marathon gedacht. Ik heb momenteel geen interesse in het lopen van een marathon, voornamelijk omdat ze veel tijd kosten en deels omdat ik het gevoel heb dat ik heb bereikt wat ik daar wil. Maar ik en de halve marathonafstand hebben onafgemaakte zaken.
Het is 12 weken tot de Great Eastern Run. Het was mijn eerste halve marathon ooit in 2009. Drie jaar geleden viel ik uit, het jaar daarop liep ik de 5k zwanger en vorig jaar zat ik hem eruit. Maar dit jaar sta ik weer in de rij. Het doel van drie jaar geleden was 99 minuten of minder, en ik heb geen excuses meer waarom ik het niet opnieuw kan proberen.
En na meer dan vijf jaar in de hardloop- en fitnessbranche, ben ik ervan overtuigd dat holistische trainingsprogramma's die niet alleen gericht zijn Nike Air Max 720 Mujer op prestaties, er niet zijn. Natuurlijk, er zijn boeken, maar de boeken zijn geschreven door academici en zijn niet altijd paginakeerders. Hardlopen leert ons zoveel over het leven. Zoals het overwinnen van twijfel en faalangst om voorbij een geschiedenis van stoppen te gaan. Of nog belangrijker, jezelf zien als sterk, capabel en niet te stoppen. En tenzij je toegang hebt tot een sportpsycholoog of tijd hebt om over het onderwerp te lezen, is het moeilijk om snel te vertalen wat we leren in ons dagelijks leven.
Dit is iets dat ik heb geleerd: de meesten van ons proberen de race niet te winnen. We proberen alleen te overleven. Misschien lopen we ergens voor weg. Of misschien rennen we ergens naartoe. Hoe dan ook, we rennen niet omdat we atletische machines zijn die persoonlijke records en persoonlijke records eten, slapen en ademen. Nike Air Max Motion Damen We huilen op straathoeken, slepen onze voeten, klagen, zetten een stap vooruit en zesentwintig punten twee stappen terug, we worstelen om de tijd in onze schema's te vinden om in te lopen (en onszelf te schuldigen wanneer we het niet kunnen redden) al het werk), en we vragen ons voortdurend af waarom we in godsnaam doorgaan. Maar ondanks de pijn, de strijd, tegenslagen en wegversperringen, is de waarheid dat het moeilijk voor te stellen is hoe we ons dagelijks leven zouden overleven zonder dit gekke ding dat we graag haten. (En als dit nieuw voor je is en volledig sceptisch, wacht dan gewoon. Hardlopen zal je leven veranderen.)