Als je naast ultralegende Scott Jurek (7x winnaar van de Westelijke Staten 100) en ultrakampioen Stephanie Howe (winnaar van de Westelijke Staten 100, 2014 in haar eerste eeuwloop) in een kamer zit, loop je misschien een beetje in ontzag en ge?nspireerd weg. Praat met Born to Run-auteur Christopher McDougall en het is vernederend om omringd te zijn door een who's who van de ultracommunity.
Terugkomend van het ervaren van de Boston Marathon (als toeschouwer) en omringd Asics Gel Lyte 3 Damen worden door extreem sterke en even indrukwekkende atleten, leek het de perfecte gelegenheid om mijn ultraplannen voor deze herfst aan te kondigen. Een paar maanden geleden werd ik geselecteerd om deel te nemen aan een driedaagse Adidas Nmd Femme Ultra-ervaring in Canada, de Golden Ultra. Als ik 1 van de 6 beurzen krijg, word ik (weer) omringd door enkele grote spelers in de ultracommunity, waaronder DEZE dame.
Trainen voor hardlopen (en fietsen en zwemmen) kan een beetje eenzaam zijn als je het toelaat. Ik ben lid van een mooie hardloopclub en draag met trots mijn clubvest op veel van de races die ik doe. Maar soms, in plaats van de rode en gele kleuren van mijn club, draag ik het brakende eenhoorn-shirt van mijn team.
Een team is voor mij anders dan een club. Een team komt samen voor hetzelfde evenement. Ze hebben dezelfde missie en hetzelfde doel. We zijn niet gebonden aan geografie - we wonen in het hele land (en hebben er zelfs een in Duitsland). En we zijn niet jaloers, je kunt in andere teams en andere clubs zijn.
Ik chat vrijwel dagelijks met de andere vrouwen in Team Rainbow via WhatsApp - voornamelijk luchtige Nike Air Max Command Damen grappen over hardlopen en eten en wetsuits en scheten laten. Ze maken me aan het lachen, laten me meedoen aan races en laten me hardlopen als ik er niet altijd zin in heb.
Op zondag heb ik het Regent's Park 10k gerund met team Rainbow teamgenoot Cathy, terwijl Laura S, die haar lange rondje door het park had gedaan, enkele foto's van ons nam.
Team Rainbow begon als een beetje plezier en een excuus om een ??kotsende eenhoorn op een t-shirt te drukken. Maar drie jaar later ben ik echt blij dat ik een heleboel briljante, grappige, ondersteunende vrouwen zoals deze in mijn leven heb die graag gekke en uitdagende dingen doen.
Door een willekeurige reeks evenementen, en veel "Ga door, ga door" via sms en e-mail, zullen vijf van ons zaterdag de London Triathlon doen. We zijn allemaal in verschillende staten van paraatheid en doen allemaal verschillende lengtes, maar ik kijk er naar uit om met ze te racen en ze te juichen terwijl ze Nike Air Max Tavas Femme langs me voorbijfietsen op de fietsbaan. Ik doe de Olympische afstand en, hoewel het niet zo snel is als vorig jaar, ik hoop op een mooie dag in mijn wetsuit, op mijn fiets en in mijn hardloopschoenen.
Ook zal zondag een ander team deelnemen aan de London Tri: Team Tricurious. Katie en ik hebben dit team eerder dit jaar samengesteld en het bestaat uit zes beginnende triatleten die hun Nike Air Pegasus 83 Mens eerste triatlon gaan doen. Het was geweldig om te zien dat ze elkaar steunden in de aanloop naar het evenement en tijdens hun reizen. Je kunt hier de blogs lezen waar ze over hebben geschreven.