Soms kiezen lopers willekeurige tijddoelen, zoals ik heb gekozen om voor de helft minder dan 100 minuten te rennen, of zoals ik deed toen ik de eerste keer een marathon van minder dan 4 uur wilde lopen. Deze tijden betekenen niets anders dan wat we ze hebben laten betekenen - ze kunnen een grote motivator zijn, maar ook een mentaal blok.
Het probleem met Nike Air Max 90 Womens willekeurige tijdsdoelen is dat we ze soms kiezen zonder na te denken over hoe ze zich vertalen naar onze eigen hardlopen - het zijn vaak doelen die niet op onze fitness zijn gebaseerd, maar op een klok die goed klinkt. Ik was hier schuldig aan toen ik trainde voor mijn tweede marathon en van 4:31 naar sub-4 wilde gaan - ik had niet helemaal nagedacht over wat dit betekende. Ik had zojuist andere mensen erover horen praten en besloten dat dit een ‘goede’ tijd was. Ik zou het gebaseerd hebben op het rennen van andere mensen, niet die van mijzelf.
Breek je doel tot een minuut per mijl tempo en zie hoe dat voelt. Hoewel een halve Adidas Nmd Femme] marathon van minder dan 2 uur een mooi geluid heeft, kan het zijn dat een tempo van 9:07 mijl gedurende 13 mijl vrij ver klinkt van wat je nu kunt doen.
Dus hoeveel is een redelijke verbetering te verwachten in ééNike Air Max 2017 Mujer n trainingscyclus? Over het algemeen is 5% een goede bovenste schatting, maar zoals ik hierboven heb besproken, hangt dit af van hoe recent je voor die afstand hebt getraind, hoe lang je hebt getraind en hoe laat je je kunt vastleggen om deze keer te trainen.
Als je nieuw bent met hardlopen, zie je vrij snel grote verbeteringen en vallen PB's de eerste paar keer dat je racet relatief snel en dik. Maar dit duurt niet lang. Na verloop van tijd kan de hoeveelheid tijd die je in staat bent om je PB af te zetten, steeds kleiner worden.
Die 'rampzalige' tweede marathon die ik liep waar alles fout ging, resulteerde nog steeds in een PB van 17 minuten. Ik kan alleen maar dromen Nike Cortez Femme om nu zoveel minuten van mijn marathon te nemen.
Doelen zijn niet in steen vastgelegd
Ik ben al een tijdje verder met dit onderwerp, dus een laatste punt (hoewel Nike Air Max 90 Femme ik door kon gaan). Onthoud dat er niets is dat je aan een bepaald tijddoel vasthoudt als je denkt dat het te ambitieus of te laag is. Je kunt het tijdens de training aanpassen en ik moedig je aan om dit te doen.
Soms gaan dingen niet volgens plan en soms gaan ze beter dan verwacht. Dit jaar wilde ik me kwalificeren voor de Boston Marathon - ik moest een marathon lopen onder 3:35 en als ik op de dag van de race nog steeds opduik met mijn plan, zou ik 5 minuten langzamer zijn ge?indigd dan ik. Mijn laatste paar weken van training vertelde me dat ik een marathon van 3.30 uur in me had en dat is wat ik begon te rennen.
Er zal altijd een excuus zijn om iets niet te doen. Ik wilde gisteren echt niet rennen. Ik was kater, ik was moe, ik had een trein terug van een bruiloft, Adidas Ultra Boost Dameseen late nacht van drinken en dansen de avond ervoor en ik wilde op de bank zitten en niets doen.
Het kostte me een volledig half uur om op de vloer te liggen met mijn hardloopshort in mijn hand voordat ik die korte broek droeg.
Ik dacht niet dat de run goed zou verlopen. Ik kan net zo goed wachten tot de volgende dag, dan een goede training doen. Doe iets sneller, enkele intervallen of de tempo-run die ik heb gemist.
Maar ik ging hardlopen omdat ik naar de winkel moest gaan om melk te kopen en 4 mijl als je de deur uit bent, maar een beetje langer is dan om de hoek lopen.
Ik ging hardlopen en heb er echt van genoten. Ik rende door het park in de late middagzon en mijn dansende benen voelden licht aan en mijn kater verdween.
Ik miste mijn tempo-run deze week, nadat ik mijn intervallen vorige week had gemist, en ik ben daar een beetje ge?rriteerd over. Ik heb de kilometers afgelegd, maar niet het tempo, en wat me het meest irriteert, is dat ik wist dat het zou gebeuren. Ik had er potentieel omheen kunnen plannen. Want wie denkt echt Nike Air Presto Mujer dat ze de dag na een dronken bruiloft een tempo-run gaan doen?